Советская Белоруссия

Зьвесткі зь Вікіпэдыі — вольнай энцыкляпэдыі
(Перанакіравана з «Беларусь сегодня»)
Перайсьці да навігацыі Перайсьці да пошуку
Советская Белоруссия
Тып штодзённая
Уладальнік Адміністрацыя прэзыдэнта Рэспублікі Беларусь
Галоўны рэдактар Дзьмітры Жук
Заснаваная 2 жніўня 1927 (91 год таму)
Палітыка урадавая
Мова расейская
Штаб-кватэра Менск, вул. Б. Хмяльніцкага, 10-а
Наклад ~400 000 (з 2008 году)
ISSN 1991-2978
Афіцыйны сайт sb.by

«Советская Белоруссия» (па-беларуску: Савецкая Беларусь) — дзяржаўная расейскамоўная грамадзка-палітычная газэта Беларусі, якая выдаецца з жніўня 1927 году. Выходзіць накладам больш за 400 тысячаў асобнікаў пяць разоў у тыдзень.

Да 1937 году мела назоў «Рабочий».

Узнагароджаная ордэнам Працоўнага Чырвонага Сьцяга (1964). Заснавальнікамі зьяўляюцца адміністрацыя прэзыдэнта Рэспублікі Беларусь і рэдакцыйная рада.

Галоўны рэдактар — Дзьмітры Жук[1].

Крытыка і абвінавачваньні ў прапагандзе[рэдагаваць | рэдагаваць крыніцу]

У 2011 годзе ў сувязі з хваляй рэпрэсіяў супраць актывістаў апазыцыі пасьля прэзыдэнцкіх выбараў у Беларусі ў 2010 годзе некалькім чальцам кіраўніцтва «Советской Белоруссии» як аднаго з цэнтральных прапагандысцкіх выданьняў рэжыма Аляксандра Лукашэнкі быў забаронены ўезд на тэрыторыю краінаў Эўрапейскага Зьвязу, а іхныя актывы на тэрыторыі ЭЗ падлягалі замарожваньню: Павал Якубовіч (галоўны рэдактар), Аляксандар Таранда (намесьнік галоўнага рэдактара), Сяргей Гардзіенка (намесьнік галоўнага рэдактара), Галіна Тарапецкая (намесьнік рэдактара), Ганна Шадрына (намесьнік рэдактара).[2] Забарона была зьнятая ў 2016 годзе.

У сваім рашэньні Рада Эўрапейскага Зьвязу ахарактарыхавала «Советскую Белоруссию» як «галоўная прапагандысцкая газэта» беларускіх уладаў.[3]

Паводле гэтага рашэньня,[3]


« [Павал Якубовіч] зьяўляецца адным з найбольш гучных і ўплывовых членаў дзяржаўнай прапагандысцкай машыны ў друкаванай прэсе. Ён падтрымліваў і апраўдваў рэпрэсіі супраць дэмакратычнай апазыцыі і грамадзянскай супольнасьці, якія сыстэматычна прадстаўляюцца нэгатыўным і прыніжальным чынам, з выкарыстаньнем фальсыфікаванай інфармацыі. Ён быў асабліва актыўным у гэтых адносінах пасьля разгону мірных дэманстрацыяў 19 сьнежня 2010 г. і наступных акцый пратэсту. »


« [Аляксандар Таранда і Сяргей Гардзіенка нясуць] адказнасьць за распаўсюд у друкаванай прэсе дзяржаўнай прапаганды, якая падтрымлівала і апраўдвала рэпрэсіі супраць дэмакратычнай апазыцыі і грамадзянскай супольнасьці, якія сыстэматычна прадстаўляюцца нэгатыўным і прыніжальным чынам, з выкарыстаньнем фальсыфікаванай і непраўдзівай інфармацыі, асабліва пасьля прэзыдэнцкіх выбараў 2010 году. »


« [Галіна Тарапецкая] нясе адказнасьць за распаўсюд у друкаванай прэсе дзяржаўнай прапаганды, якая правакавала, падтрымлівала і апраўдвала рэпрэсіі супраць дэмакратычнай апазыцыі і грамадзянскай супольнасьці, якія сыстэматычна прадстаўляюцца нэгатыўным і прыніжальным чынам, з выкарыстаньнем фальсыфікаванай інфармацыі, асабліва пасьля прэзыдэнцкіх выбараў 2010 году. »


« [Ганна Шадрына] нясе адказнасьць за распаўсюд у друкаванай прэсе дзяржаўнай прапаганды, якая правакавала, падтрымлівала і апраўдвала рэпрэсіі супраць дэмакратычнай апазыцыі і грамадзянскай супольнасьці 19 сьнежня 2010 году з выкарыстаньнем фальсыфікаванай інфармацыі. »

Галоўныя рэдактары[рэдагаваць | рэдагаваць крыніцу]

Вонкавыя спасылкі[рэдагаваць | рэдагаваць крыніцу]

  1. ^ Лукашенко уволил Давыдько, Якубовича и Козиятко. Назначены новые руководители Белтелерадиокомпании, СТВ и «СБ. Беларусь Сегодня» Intex-press, /02/2018
  2. ^ Поўны спіс 208 беларускіх чыноўнікаў, якім забаронены ўезд у ЕС - Наша Ніва, 11.10.2011
  3. ^ а б Council Decision 2012/642/CFSP of 15 October 2012 concerning restrictive measures against Belarus - Рашэньне Рады Эўрапейскага Зьвязу аб рэстрыктыўных мерах супраць Беларусі, 15 кастрычніка 2012 г.